html> مدرسه فوتبال نود تبریز



براي مشاهده گالري سه بعدي مدرسه فوتبال نود بر روي لينك زير كليك نمائيد



مورخه :جمعه پنجم فروردین 1390 | 10:17 | ساعت:لینک ثابت | موضوع: تصاویر |

http://uploadfa.net/1389-2/axxwnoybvqk69acqrfgt.jpg

به نظر شما بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است،صبح،ظهر،عصر یا شب؟


 در این مقاله قصد داریم به توضیح این موضوع در ساعت های مختلف روز بپردازیم و در انتها بهترین زمان برای پیاده روی و علت آن را متذکر می شویم  :


ادامه مطلب ... مورخه :جمعه پنجم فروردین 1390 | 11:43 | ساعت:لینک ثابت | موضوع: مقالات ورزشی |

نقش ورزش در كنترل وزن

● افزایش توده عضلانی بدن
تمرینات مرتب و منظم ورزشی در زندگی افراد باعث کاهش بافت چربی و افزایش توده عضلانی بدن می شود که این امر به نوبه خود باعث افزایش مصرف انرژی پایه بدن می شود.
در حدود ۷۵- ۶۰ درصد انرژی کل مصرفی روزانه مربوط به انرژی مصرفی در حال استراحت است، یعنی حالتی که شخص هیچگونه فعالیت جسمی نداشته و به طور کامل در حال استراحت یا درازکش است.
از این مقدار انرژی مصرفی، ۱۸ درصد آن مربوط به مصرف انرژی در عضلات در حال استراحت است. بنابراین می توان به سادگی دریافت که حتی اگر شخص به علت خاصی در طول روز هیچگونه فعالیتی نداشته باشد و در حال استراحت مطلق باشد، در صورت ورزشکار بودن و داشتن توده عضلانی بیشتر، مصرف انرژی پایه وی بیشتر از یک شخص غیر ورزشکار با توده عضلانی کمتر در همان شرایط خواهد بود و بدیهی است که با احتمال کمتری دچار چاقی در آینده خواهد شد.


برای مشاهده بقیه متن به ادامه مطلب رجوع کنید



ادامه مطلب ... مورخه :پنجشنبه چهارم فروردین 1390 | 13:11 | ساعت:لینک ثابت | موضوع: مقالات ورزشی |

چگونه چربی بدن را اندازه بگیریم ؟

خیلی از ما از دیگران می‌شنویم که چاق شده‌ایم یا هنگام نگاه در آینه احساس می‌کنیم وزنمان اضافه شده است. اما آیا راهی عینی وجود دارد که به این سوال پاسخ داد؟


اندازه‌گیری وزن بدن به شکل قدیمی گر چه هنوز هم معیار خوبی است، اما این وزن کل شامل استخوان‌ها، عضلات، اندام‌های داخلی و‌ موهاست و نه تنها چربی بدن. بهترین و دقیق‌ترین راه برای اندازه‌گیری چربی بدن این است که در آب غوطه‌ور شوید.


ادامه مطلب ... مورخه :پنجشنبه چهارم فروردین 1390 | 13:9 | ساعت:لینک ثابت | موضوع: مقالات ورزشی |


نوشیدن مایعات پر انرژی و قوی می‌توند باعث تخریب مینای دندان شود.

 ورزش كردن و نوشیدن مایعات پر انرژی برای ورزشكاران بسیار مفید است اما می‌تواند دندان‌ها را تخریب كند و به آنها آسیب برساند.
مایعاتی مانند لیموناد، نوشیدنی‌های بسیار سرد، و آب مركبات یخ، حتی بیش از چای باعث تخریب دندان می‌شوند.
هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی ورزشكاران باید این مایعات را سریع بنوشند و حتمای بعد از آن دهان خود را با آب بشویند

مورخه :پنجشنبه چهارم فروردین 1390 | 13:8 | ساعت:لینک ثابت | موضوع: دانستنی های ورزشی |